Guide til nem reklamation hos Fluer.dk


1. Benyt din 24 måneders reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Fluer.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
 

2. Efter aftale med Fluer.dk
Ikke alle rekalmationer er ens og derfor laves der individueller aftaler mellem Fluer.dk og kunden. Du skal derfor forsholde dig til den aftale som du har lavet med Fluer.dk.


Er der efter aftale med Fluer.dk aftalt at varen skal sendes retur til Fluer.dk, skal den sendes til:

Fluer.dk
Dyrskuevej 13
7100 Vejle DK

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt samt vedhæfte billeder samt ordrenummer.  Der skal altid vedlægges kvittering og kontakt info på køber i kassen.

Du skal sende pakken til os med enten GLS eller Postnord. OBS: send ikke varer med DAO, da de som regel leverer udenfor åbningstiderne.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

 

ØNSKER DU AT BENYTTE DIN REKLAMATIONSRET GÆLDER FØLGENDE BETINGELSER

 

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret eller ombyttet. Hvis intet af dette er muligt er du berretiget til at få det oprindelige købsbeløb refunderet. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

  • Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
     
  • For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Fluer.dk har stillet dig i udsigt.
     
  • Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi udbetaler dog maks kr. 49,- som det koster at bestille en returseddel på fluer.dk
     
  • Varer skal returneres i rengjort stand, eventuelle beskidte waders eller lignedne modtages ikke eller rengørres for afsenders egen regning.
     
  • Vi bestræber os på, at reklamationer behandles hurtigst muligt, enkelte sager vil der kunne være op mod 14 dages behandlingstid.
     
  • Nogle brands/produkter har udvidet garanti og reklamations betingelser, her vil det altid være leverandørens regler og afgørrelser der er afgørrende i en evt reklamationssag.
     
  • Ved køb uden for Danmark, dækkes alle udgifter til forsendelse i forbindelse med en reklamation af køber. In English For purchases outside Denmark, Buyer must pay all shipping costs.
     
  • Produktansvar - Vi er kun ansvarlige så længe det følger af dansk ret.