Betingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra www.fluer.dk.
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og www.fluer.dk.

 

Handelsbetingelser

 

Julehandel med fluer.dk, her får du de bedste betingelser.
Når du køber julegaver på fluer.dk har du mulighed for at bytte dem hele januar.
Julegaver købt i november får bytteretten ved at du skriver julegave i kommentar til ordren.

 

Pris og betaling
Hos Fluer.dk har du mulighed for at betale med Dankort samt internationale kreditkort (Visa/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, JCB). Alle priser hos Fluer.dk - på web-adressen http://www.fluer.dk er inkl. moms, men ekskl. porto/fragt.

 

Hos fluer.dk opkræver vi ikke kort gebyr.

 

Du kan også betale med ViaBill. Læs mere her.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26. 
ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 

Læs mere her: www.ViaBill.com/kredit  

 

Gældende til Grønland og Færøerne: Betaling finder sted ud fra Post Danmark "Carry On"(Fly) gældende rater.
 

Ved % vis rabat på hele sortimenter gælder dette altid kun vejledende priser.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 

Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra Fluer.dk anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med Post Danmark, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og Fluer.dk.
Dette betyder at varerne sendes indenfor 48 timer efter modtaget ordre. Levering på købers adresse eller postboks i Danmark, vil derfor normalt ske indenfor 3 dage. Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fraviges.
Skulle en varer mod forventning ikke være på lager så ringer vi til dig eller sender en mail.

Forsikret pakke koster fra 39,- kr. uanset mængde og størrelse (ingen tillæg ved lange stænger)
Brev forsendelse af små ting som fluer mm koster 20,- kr.

Der er mulighed for at opnå fri fragt ved køb for over 1.000,- Kr.
 
Vi sender i dag 97% af vores ordre afgivet inden kl 15,00 på hverdage samme dag.
Derfor er der dag til dag levering på næsten alle pakker fra fluer.dk
 

Fortrydelsesret  

OBS: Julegaver byttes hele Januar 

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr mail fiskegrej(a)fluer.dk eller pr tlf 71718080 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan også bruge den medsendte formular.

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage og infoskilte kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Agn og lange fiskestænger

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 49.-

Du kan på fluer.dk søge på retur og få mulighed for at købe en returseddel

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

Fluer.dk

Dyrskuevej 13, 7100 Vejle DK

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

 

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Fluer.dk har stillet dig i udsigt

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi udbetaler dog maks kr. 49,- som det koster at bestille en returseddel på fluer.dk

 

Varen sendes til:

Fluer.dk

Dyrskuevej 13, 7100 Vejle DK

 

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. 

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.   

 

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vi du altid modtage en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

 

Persondatapolitik  
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. 

 

Personoplysningerne registreres hos Grej-shoppen/fluer.dk, opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

 

Den dataansvarlige på fluer.dk er Lars Skov Kristensen .  

 

Som registreret hos Grej-shoppen/fluer.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info(a)fluer.dk

 

Cookies
På fluer.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt så muligt.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på fluer.dk hvilket betyder, at et statistik system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere fluer.dk

 

Dokumentation og vejledning
Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Fluer.dk. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vor side, er denne af vejledende art.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til fiskegrej(a)fluer.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

  

Handelsbetingelserne er senest opdateret 17.05.2017